This page has moved to a new address.

"GOOD" MORNING

This is not another blog: "GOOD" MORNING

Thursday, February 6, 2014

"GOOD" MORNING

Image and video hosting by TinyPic
Het is half zeven 's ochtends en mijn wekker probeert me duidelijk te maken dat het misschien handig zou zijn als ik uit bed zou gaan, maar als een persoonlijke steunbetuiging aan de persoon die de snoozeknop heeft uitgevonden blijf ik nog maar even liggen. Het is ook bijna wreed dat de school me nog steeds inroostert voor het eerste uur, terwijl uit jarenlange ervaring is gebleken dat dat gewoon simpelweg niet gaat werken. Na nog zo'n 25 luttele minuutjes snoozen steek ik -uiterst voorzichtig- mijn voet onder de dekens uit. Hij bevriest onmiddellijk. Ohja, vergeten dat op mijn kamer hetzelfde klimaat als in Sibierië heerst (iets met Buys Ballot ofzo, vast een vak dat ik altijd het eerste uur had). 

Na een heftige discussie tussen het engeltje op mijn linkerschouder en het duiveltje op mijn rechterschouder wint het engeltje. De angst voor de woede van mijn economieleraar was doorslaggevend. Zo snel als ik kan ren ik in mijn pyjama naar mijn kast en grijp de eerste dikke warme trui die ik tegenkom. De tocht naar beneden is lang en zwaar, maar uiteindelijk weet ik strompelend de woonkamer te bereiken. Het gillende geluid van de fluitketel teistert mijn trommelvliezen maar voor thee moet je wat over hebben.

Nadat ik uitgebreid de krant heb bestudeerd, Twitter zo'n driehonderd keer heb ververst, de complete boekenkast heb doorgewerkt en een wereldreis heb gemaakt moet ik er dan toch echt aan geloven: de barre tocht naar zolder. Gehuld in een campingsmoking aka joggingbroek + sweater sleep ik me de trap op en maak halverwege nog even een tussenstop in de badkamer om mijn hoofd toonbaar te maken. Mislukt. De tocht vervolgd zich verder naar boven, terwijl de lucht steeds ijler wordt en mijn adem condenswolkjes veroorzaakt. Mijn oren en neus voel ik al niet eens meer tegen de tijd dat ik mijn slaapkamer bereik, maar toch ga ik door. Bibberend sta ik voor mijn kast en probeer zo snel mogelijk kleding bij elkaar te zoeken terwijl mijn bed me verlangend aankijkt. Nee vriend, je zult nog een paar uurtjes moeten wachten...

Inmiddels gaat de eerste bel over 5 minuten en aangezien ik er gemiddeld 12 minuten over doe om van voordeur tot klaslokaal te komen weet ik dat ik met héél hard haasten misschien nog de tweede bel ga halen. Alsof mijn economieleraar persoonlijk achter me aanzit vlieg ik op mijn tweewielige vriend door het polderlandschap. Nog nooit heb ik zó snel gefietst! (Of wacht, misschien gaat het stiekem iedere donderdagochtend op deze manier.)

En het is zowaar gelukt. Deze morgen, donderdag 6 februari, was ik op tijd op school. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Liefs,
 Sara  

Labels: , ,

21 Comments:

At February 6, 2014 at 10:57 AM , Blogger Amy said...

Je schrijft echt heel erg leuk!

 
At February 6, 2014 at 11:53 AM , Blogger Made by Carlijn said...

Haha, wat een leuk artikel! Erg leuk geschrevenen heel herkenbaar.

 
At February 6, 2014 at 12:36 PM , Blogger Joy | The life of Joy said...

Leuke foto! Die tas is leuk :)

xo

 
At February 6, 2014 at 4:01 PM , Blogger MIXT fashion and lifestyle said...

heerlijk stukje weer!

 
At February 6, 2014 at 4:44 PM , Anonymous Linda said...

Hahaha wat een leuk stukje!

 
At February 6, 2014 at 4:51 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Haha leuk verhaal. En een hele toffe outfit!

 
At February 6, 2014 at 5:29 PM , Anonymous Hilde said...

Wat geweldig geschreven! :D Heb het met een glimlach gelezen :)
Hoop dat je volgende week donderdag weer op tijd bent ;) Oh, en die outfit is errug leuk!

 
At February 6, 2014 at 5:37 PM , Blogger Unknown said...

Wat een geweldig stukje!

 
At February 6, 2014 at 5:42 PM , Blogger Janne said...

Je schrijft zo leuk! En dit is ook echt super herkenbaar haha :)

 
At February 6, 2014 at 6:36 PM , Blogger The Style Class said...

Wauw mooie outfit op de foto en je schrijft erg leuk!

 
At February 6, 2014 at 6:59 PM , Anonymous Felicia Rodrigues dos Santos said...

Haha, erg leuk geschreven! En een toffe outfit :)
Ik ga ook altijd haastend en rennend de deur uit.

 
At February 6, 2014 at 7:06 PM , Blogger Unknown said...

Leuk outfitje & de manier waarop je schrijft is echt heel leuk! Ik moest er echt van lachen.
xoxo Mareijn

 
At February 6, 2014 at 7:54 PM , Blogger Sara said...

Credits voor m'n zusje haha, het is haar tas! (:

 
At February 6, 2014 at 8:53 PM , Blogger Saskia said...

Hahaha superleuk geschreven!! Heel herkenbaar ook ;-)

♥ Saskia

 
At February 6, 2014 at 10:03 PM , Blogger Amanda Elizabeth - Meet @ the Barre said...

Such a cute outfit! Love the plaid!

~Amanda
Meet @ the Barre

 
At February 7, 2014 at 2:00 PM , Blogger Bodil Loïs Huisman said...

Wat schrijf je leuk zeg!! :) Gave outfit, ik volg je nu op bloglovin!

 
At February 7, 2014 at 3:38 PM , Blogger Myrthe said...

Je kan echt goed schrijven! Heel leuk om te lezen, haha & mooie outfit :)

 
At February 7, 2014 at 3:43 PM , Blogger Unknown said...

Hahahaha wat een ontzettend leuk artikel!

 
At February 7, 2014 at 4:51 PM , Blogger Rachella - flourishingfit.com said...

Leuke outfit en al met al gewoon een geweldig artikel!

 
At February 7, 2014 at 10:21 PM , Blogger Rosanne said...

Ik vind je artikel echt geweldig haha!
liefs x

 
At February 14, 2014 at 8:56 PM , Blogger Mariska said...

Ik heb altijd hetzelfde probleem, maar het eindigt niet vaak hetzelfde haha!

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home